Looking back at ‘Upcoming Youtube Talents’

Hi Guys!

Iets meer dan een jaar geleden riep ik het ‘Upcoming Youtube Talent’ concept in het leven. In de heilige overtuiging dat ik het deed voor mijn trouwe Updaters, blijkt nu dat het me stiekem ook wel goed uitkwam dat ik schaamteloos uren en uren naar getalenteerde en veelal nog onbekende muzikanten kon kijken. Niet alsof ik iets beters te doen had, huiswerk bijvoorbeeld. Alles in de naam der kunst right?
Op basis van vooraf gekozen nummers selecteerde ik coveracts op originaliteit, personality, kwaliteit en diversiteit. Van zusjes tot beste vrienden, koppels tot internet friends, de samenstellingen van de acts waren uiteenlopend en verrijkend. Mijn favoriete gevonden sterren in de dop ben ik blijven volgen, let’s see who’s making it big!

Pentatonix
Pentatonix, photo by Ryan ParmaDe accapella groep Pentatonix leerde ik kennen toen ik bezig was met het zoeken naar originele covers voor Thrift Shop. De vocal group bestaande uit leadzangers (van links naar rechts) Mitch Grassi (21), Scott Hoying (22), Kristie Maldonado (22), beatboxer Kevin ‘K.O.’ Olusola (25) en vocal bass Avi Kaplan (24), waren precies waar ik naar op zoek geweest was voor de post. Ze hadden humor, een eclitische stijl and boy wat waren zij on point. De groep vergaarde bekendheid door Youtube filmpjes te plaatsen van hun arrangementen en door mee te doen aan de Amerikaanse zangtalent show ‘The Sing Off’. Ze groeiden als groep, perfectioneerden hun craft en wonnen uiteindelijk de show!

Where are they now?
Na The Sing Off verhuist de groep naar Los Angeles om te werken aan hun EP’s, PTX Vol 1 & PTXmas (beide via Madison Gate Records). Ze debuteerden beide keren op de Billboard’s Top 200, verkochten meer dan 125.000 albums in totaal en toerden twee keer door de V.S. en recent zelfs in Europa. Hun nieuwe album PTX Vol 2 is nu uit en bevat niet alleen covers maar ook originele soundtracks. Met hun unieke sound, stijl en uitstraling veroveren ze nu de wereld, one step at the time. Ga snel naar hun website of hun FB fanpage voor meer informatie.

VanJess

VanJess photoDeze zangsensatie is twee zusters sterk en man wat zijn ze getalenteerd! De gezusters VanJess ofwel (van rechts naar links) Ivana (21) en Jessica (19) timmeren al sinds 2009 hard aan de weg. Sinds het moment dat een goede vriendin me linkte aan hun muziek probeer ik ze te volgen. De van oorsprong Nigeriaanse zangeressen begonnen met het maken van originele arrangementen op bestaande nummers en vergaarden zo bekendheid. In 2012 is het dan eindelijk zover, hun eerste single ‘Drumroll’ komt uit, een VanJess orginal waarin ook hun eigenzinnige persoonlijke stijl goed naar voren komt. Maar van achteroverleunen is geen sprake, in juli 2013 komt hun debuut EP [00 Till Escape] uit waar vijf eigen nummers op staan.

Where are they now?
De dames zijn nog niet bij een platenmaatschappij getekend, maar zijn met hun 29 miljoen video views en meer dan 130.000 Youtube subcribers well on their way to fame! De focus ligt nu op het uitbrengen van eigen muziek die te omschrijven is als een eclictische sound van R&B en Soul waarbij er invloeden van pop/rock terug te horen zijn. Het laatste woord is nog zeker niet over hen gesproken, kom meer over ze te weten via hun website of FB pagina.

Halle & Chloe
Chloe-and-Halle-Bailey1Don’t be fooled by their cute faces, want deze dames zijn de real deal! De mulitigetalenteerde  zusjes (van links naar rechts) Chloe (14) en Halle (12) zijn goed op weg om een supersterren status te bereiken. Ik leer de beide klassiek getrainde muzikanten, Chloe als pianist en Halle als gitarist, kennen wanneer ik op zoek ben naar  goede covers van Diamonds voor mijn allereerste ‘Upcoming Youtube Talent’ post. De zusjes Bailey staan bekend om hun unieke individuele  sound en zangwijze maar weten  desondanks altijd arrangementen te maken waarbij  beide stemmen goed tot hun recht komen. Chloe & Halle zijn al sinds 2009 actief op Youtube, hebben meer dan 10 miljoen views, een sterke fanbase die ze liefkozend hun ‘Bailiens’ noemen (afgeleid van hun achternaam Bailey) en bovendien meer dan 230.000 Youtube subcribers.

Where are they now?
Een aantal van de projecten waarbij Chloe & Halle betrokken zijn geweest zijn: “Meet the Browns”, “House of Payne”, “The Fighting Temptations”, “The Last Holiday”, “Gospel Hill”,  “Joyful Noise” , en Disney Channel’s “Let it Shine”. Verder werden ze in 2012 gekroond tot Radio Disney’s Next Big Thing en heeft Beyonce eind 2013 hun cover van haar nummer ‘Pretty Hurts’ met haar Instagram volgers gedeeld. And things can only go up hill if you got Queen B on your side!
Kijk voor meer informatie over Chloe & Halle op hun website of FB fanpage.

Alleen de eigen media van de bovenstaande artiesten zijn gebruikt als bron. Ik hoop dat jullie genoten hebben van de look back!

Tot Highlight

Plaats een reactie