Highlight Special: Update before Highlight

Hi Guys!

Ik besloten om jullie vandaag een inside view te geven in hoe mijn blog ontstaan is, want hoewel mijn blog vrij jong is, is de voorgeschiedenis dat niet. Speciaal voor mijn longtime friends en volgers in weer en wind een aantal klassiekers van de Pre- Hightlight tijd.
We beginnen deze special met een aantal fragmenten uit mijn originele Update! mailing, dit was een mailing die ik deed toen ik op vakantie was in Amerika, het was om mijn vrienden te laten weten over mijn wel en wee op het andere continent (dat is zo’n 3,5 jaar geleden nu), en geloof me ik liet er beslist geen gras overheen groeien. Daaruit groeide mijn blog Update!, omdat het onhandig was om iedereen steeds te blijven mailen. Toen ik vervolgens mijn profielwerkstuk  aan mode wijdde vorig jaar, had ik weer een nieuw blog nodig en wel ASAP (as soon as possible), zodat ik mijn proces daarop kon beschrijven. Hoewel ik vol ongeloof sommige dingen terug lees ben ik blij dat ik zo vroeg begonnen ben met de wateren te testen want uiteindelijk baart oefening kunst. Ik zeg er wel bij voorbaat bij dat jullie me moeten vergeven want ik heb dit alles in geen eeuwigheid meer gezien. We’ve come a long way since then allright.

Herleef de oude tijden en onthoud een ding goed: We are never going back.
Dit is slechts for old times sake, oude vriendschappen en het feit dat een beetje zelfspot nooit kwaad kan. Have fun!

Fragmenten uit de originele Update! mailing uit 2009
E-mail Update! 23 juli 2009
Mijn nicht wijst een sandwich aan, maar ik zeg dat ik wel zal vragen wat ze ons aanraden.
Zegt die gast (ik ga ff citeren Engels dus)
Do you like spicey?
En dan zeg ik, domme kip dat ik ben
That’s not funny
Ik verstond namelijk iets anders, al kan ik me nu niet meer herinneren wat. Maar het klonk als een nogal Flauwe grap zeg maar.
Yes I like spicey
Zegt hij weer:
That’s not funny
Dus wij helemaal in een deuk, en ik zeg zo. Dat ik iets anders verstond zeg maar, vandaar dat ik dat zei.
Dus ik nam wat hij mij aangeraden had.

Fragmenten uit de originele Update! mailing uit 2009
E-mail Update! 11 augustus 2009

De laatste dag gingen we met z’n allen naar zo’n Chinees buffet. Het was een: eet zoveel als je kunt-buffet.
Al wist ik dat ik waarschijnlijk niet zoveel naar binnen zou krijgen, het aanbod klonk Geweldig! Hallo?! Wanneer krijg je de kans om zoveel te eten als je wilt, en dan lekker voedsel ook nog. Ik was in de ware China Hemel beland XD.
Voor de mensen die het nog Niet wisten, Chinees zit in mijn top 3 van lievelings eten.
Zegt mijn neefje zo: Laten we er een wedstrijdje van maken.
en ik zeg: Sorry hoor, maar ik eet voor mezelf :O
Zegt hij: Nee Cindy dat moet
En ikke weer: Dan doe je toch lekker een wedstrijdje tegen jezelf
Begint hij tegen mijn nicht hetzelfde te zeggen, en ik Wist gewoon wat ze ging zeggen.
Precies hetzelfde als ik XD En ik had gelijk.

Update! mailing Analyse
In mijn begin tijd van Update! werk ik nog voornamelijk met citaten en msn taalgebruik/msn gewoontes, gezien het feit dat het een mailing was naar mijn beste vrienden was dit niet erg, en zelfs bewust. Ik stuurde hiermee op een soort van monologisch msn gesprek aan, hun reactie konden ze me via een reply later nog wel mailen. Een ding is in ieder geval niet veranderd, ik houd nog steeds van mijn gelijk krijgen haha!

Fragmenten uit de originele Update! blog uit 2010/2011
Geciteerd uit Update! 17 augustus 2010
Welcome to Paris! (a.ka. doggy doggy Fashion Jungle)

Onder de laag van glamour, romance en nochalance schuilt een nasty side.
Je bent een Parisienne of je bent het niet. (en beide zullen je hoe dan ook bezuren)
De eerste dag van de SOLDES breekt aan, en je moet en Zal ervoor zorgen dat
jij als eerste voor de deuren staat als deze opengaan.
Een mensenmassa stormt naar binnen als het eenmaal zover is, en er wordt geduwd en getrokken om dat Ene shirtje (de Allerlaatste M)
Mensen vallen, mensen duwen, mensen raken gewond.
Een ware survival of the fittest, en ja zelfs de smaakvolle Parijse dames laten dan het beest in zich los.

Dus pas op als je gaat winkelen, de Fransen zijn niet zo beleefd meer als het hun sales betreft.

Geciteerd uit Update! 1 februari 2011
Anyways, echt weer een actie voor mij.
Ik sprong vandaag weer eens veeelste laat op mijn fiets, om een race tegen te klok te houden. Kom ik net op tijd aan op school, loop ik twee keer half de verkeerde klas in.
>> Jaa, harde faal actie van mij (mag gezegd worden).
Dus ik sta zowat te trippen in die gang, van hè hoe kan dit in godsnaam: Dalijk kom ik alsnog te laat. En al die mensen in de gang genieten natuurlijk met volle teugen, ach het leedvermaak. Mijn redster in nood is de fantastische Babs die me redt door even te melden waar we heen moeten.
>> Oke ik had zelf ook wel mijn agenda kunnen pakken, maar mijn tas zat helemaal volgestouwd met spullen waardoor ik daar vrij moeilijk bij kwam..
Zie je meteen al die grijnzende hoofden van: hea wat jammer.
Volgende keer beter jongens.
Update! blog Analyse
Ik heb de traditie om dingen tot in het detail te beschrijven, geen enkele gedachte mag daarbij vergeten worden, doormiddel van een bepaald soort typografie (leestekens) een onderscheid maken tussen de gebeurtenis en de gedachten van de verteller (dat ben ik dus). Het was bijna misdadig als ik vergat aan te geven wat er daadwerkelijk in mijn hoofd omging, later realiseerde ik me dat het juist helderder voor een lezer was als het verhaal een duidelijke lijn volgde: voornamelijk een beschrijving van gebeurtenissen, of met name een uiteenzetting van gedachtes. Update! was vooral een persoonlijk blog waarop ik mijn avonturen beschreef.

Fragment uit Designer Diary (pws proces blog)

Procesverhaal
Frustratie boven frustrutaie bij de naailes. Ik had braaf mijn hele jurk geregen en gespeld, maar ik had mijn dag niet ofzo.
Mijn coupnaden en ik kregen heftige ruzie (er volgt hier later een afbeelding van).
Het ene moment stikte ik een plooi, het volgende moment was het scheef gestikt.
AAAARGH (deed het in mijn hoofd, want eigenlijk zat ik maar wat te zuchten), die moordlustige naaimachine en ik konden het niet echt met elkaar vinden.
Zo heb ik dus eigenlijk mijn 2 uur naailes doorgebracht: stikken, loshalen, spelden. Stikken, loshalen, spelden, Stikken, loshalen, spelden.. Begin je mijn frustratie te zien?
Achja, na een pijnlijke les mag het resultaat er wezen.
De coupnaden zijn strak, en mijn ruzie met de naaimachine is ook weer bijgelegd!
Wordt vervolgd..

Designer Diary Analyse
Dit komt nog het dichtste bij mijn huidige schrijfwijze, maar je moet je bedenken dat dit meer weg heeft van een dagboek dan een blog, het doel van dit blog was om een persoonlijke procesbeschrijving te doen. Bespreken wat ik onderweg leerde en presteerde, en bovendien moeilijkheden en frustraties op een gezonde wijze uiten. Het bleek uiteindelijk een handige manier om hoofdzaken van bijzaken te leren scheiden want een procesverhaal vol met overbodige details zorgt alleen maar voor verwarring.

Fragment uit Highlight Update 4 mei 2012
Musn’t have
Ken je dat gevoel, dat brandende verlangen om geld uit te geven, voor geen andere reden dan dat het het gewoon kan. Je loopt de winkel in, je plundert de dichtstbijzijnde vrouwenafdeling en bezet een pashokje voor minimaal 30 minuten. Ondertussen hoor je je zuchtende en steunende compagnon denken, “Wanneer houdt deze ellende op?”

Fragment uit Highlight Update 7 mei 2012
The reason why most men don’t like shopping
Wáárom zou ik nou weer…’
“Shoppen. Juist, wat houdt dat eigenlijk in? Nee schat, ik begrijp je niet, dat woord heb ik niet opgeslagen in de  spellingscontrole van mijn hippe mobiel. Seriously, wáárom zou je in godsnaam je kostbare tijd verspillen met het rondstruinen in veel te druk bezochte winkelcentra, jezelf gaan ophokken in pashokjes waarin je nauwelijks bewegingsvrijheid hebt én vluchten voor een winkelmeisje die net doet alsof ze aan het werk is zodat ze geen ruzie krijgt met de baas. Ik weet dat je zei dat je nog wat calorieën wilde verbranden en dat ik beloofd had wat meer te gaan bewegen, maar dit was niet bepaald mijn idee van fitness. Nu zit ik alsnog tussen de zwetende kerels, terwijl jij god weet hoeveel kleren aan het passen bent,  dit is verdomme geen haar beter dan een dag werken hoor.

Conclusie
Hightlight is mijn eerste serieuze blog, hoewel het grond idee al oudere ‘roots’ heeft verfijnt het concept steeds verder na verloop van tijd. Het bedenken en uitwerken van de concepten zijn het meest tijdrovend, maar bezorgen me zoveel plezier dat ik het ondanks mijn woordenschat niet zou kunnen beschrijven hoe graag ik het doe. Highlight Update is terug van weggeweest en klaar om naar de next level te gaan.
Ik hoop jullie met me mee te zien groeien, tot gauw and have a Highlight day!
(reageer onder posts of neem contact met me op via het emailadres aangegeven op mijn ‘About’ pagina voor vragen, opmerkingen of suggesties)

Bye!

Geef een reactie

