Prabal Gurung

The newest it-brand: Prabal Gurung

Vandaag wijd ik mijn post aan Prabal Gurung, het nieuwste aanstormende High fashion talent! Ik stuitte eigenlijk bij toeval op de naam. Ik was bezig met het opstarten en customizen van mijn blog en zocht daarvoor naar dé fashion foto die mijn layout tot het volgende niveau zou tillen. Een betoverende Candice Swanepoel voor Prabal Gurung kon mijn blik niet loslaten en voor ik het wist zat ik de volledige summer/spring collectie te bekijken!

Prabal Gurung Resort 2012

Prabal Gurung is zeker geen groentje in het modeveld, maar heeft pas sinds 2009 een lijn onder zijn eigen naam.
Gurung, geboren in Singapore en opgegroeid in Nepal begon zijn ontwerp carrière in New Dehli India.Terwijl hij studeerde aan de New Delhi’s National Institute of Fashion Technology liep hij in de tussentijd stage bij verschillende plaatselijke modehuizen, en ontwierp onder andere met Manish Arora. Later assistereerde Gurung verschillende stylisten bij modeshows en internationale producties. In 1999 besluit hij zich in New York te gaan vestigen, hij wordt aangenomen bij Parsons School of Design. In deze periode loopt hij in de tussentijd stage bij Donna Karan. In zijn eerste jaar aan de prestigieuze design school wordt Gurung onderscheiden met de “Best Designer” titel bij de jaarlijkse Parsons/IT design wedstrijd. Nadat hij afgestudeerd is werkt hij vervolgens 2 jaar in het design team van Cynthia Rowley, en vervolgens 5 jaar als design director bij Bill Blass voordat hij in 2009 besluit zijn eigen modehuis te openen.

Prabal Gurung Fall 201
Prabal Gurung Fall 2012
Prabal Gurung Fall 2012

Gurungs modehuis is nog maar 3 jaar in de running, en nu al doorslaand succes. Zijn kleding is too hot to handle en hij heeft cliënten zoals Michelle Obama, Zoe Saldana, Demi Moore en Oprah Winfrey om dat te bewijzen!

Houd je ogen en oren open, want Prabal Gurung is here to stay!
Hope you love him as much as I do!

Liefs

Geef een reactie

